Papara’da Bloke Edilen Hesaplar İçin Yeni Açıklama

Papara’da yasa dışı bahis soruşturması kapsamında bloke edilen hesaplarla ilgili yeni bir açıklama yapıldı. Hesap blokelerinin, incelemeler tamamlandıkça kademeli olarak kaldırılacağı belirtildi.

Haziran 6, 2025 - 00:48
 0
Papara’da Bloke Edilen Hesaplar İçin Yeni Açıklama
Papara’da Bloke Edilen Hesaplar İçin Yeni Açıklama

Papara Elektronik Para AŞ hakkında, "yasa dışı bahis" suçunun işlenmesini kolaylaştırdığı iddiasıyla başlatılan soruşturmada, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) kayyım olarak atanmıştı. Soruşturma kapsamında kullanıcıların hesapları inceleme amacıyla bloke edildi. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından, yasa dışı bahis para trafiğine aracılık edildiği ve suç gelirlerinin Papara üzerinden aktarıldığı iddiasıyla çeşitli suçlamalarla soruşturma yürütüldü.

Soruşturma sürecinde şirketin sahibi Ahmed Faruk Karslı'nın da aralarında bulunduğu 11 kişi tutuklandı. TMSF’nin kayyım olarak atandığı Papara’da, çok sayıda kullanıcının hesabı geçici olarak bloke edildi.

Papara’dan Resmi Açıklama

Papara, bloke edilen hesaplarla ilgili yeni bir yazılı açıklama yaptı. Açıklamada, şirketin 6493 sayılı Kanun ve 5549 sayılı Kanun başta olmak üzere ilgili mevzuat çerçevesinde faaliyet gösterdiği, yasa dışı işlemlerin tespit edilerek ilgili kurumlara bildirildiği vurgulandı.

Açıklamada, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü yasa dışı bahis soruşturması kapsamında şirkete TMSF kayyım olarak atanırken, şirketin işlemlerine Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından limitler getirildiği ifade edildi.

Mali Suçları Araştırma Kurulu’nun (MASAK) talimatı ve koordinasyonuyla yapılan incelemeler sonucu, şüpheli olduğu belirlenen bazı hesaplara geçici bloke uygulandığı belirtildi. Soruşturma konusu ile ilişkisi olmayan hesaplarda blokelerin kademeli olarak kaldırılacağı, şüpheli hesapların ise mevzuat kapsamında ilgili kurumlara raporlanacağı açıklandı.

Kullanıcılar İçin Sürecin İşleyişi

Devlet kurumlarının koordinasyonu ve denetiminde yürütülen süreçte, hiçbir kullanıcının mağdur edilmemesi için azami özen gösterildiği belirtildi. Sürecin en kısa sürede tamamlanması ve kullanıcıların finansal hizmetlere kesintisiz erişiminin sağlanması için çalışmaların sürdüğü, gelişmelerin şeffaf biçimde paylaşılacağı bildirildi.