ABD'de düzenlenen ve ortaokul ile lise seviyesindeki öğrencilerin katıldığı “Küresel Usta Beyinler Olimpiyatı” (Global MasterMinds Olympiad) bu yıl da çarpıcı projelere sahne oldu. Yarışmada 3 Türk öğrenci, bilim, araştırma, inovasyon ve matematik alanlarında uluslararası derece elde ederek göğüs kabarttı.
SELİM YAVUZ’DAN ÇİFTE BİRİNCİLİK
Connecticut eyaletinden katılan lise 1. sınıf öğrencisi Selim Yavuz, olimpiyatlarda hem matematik hem de “Ekran bağımlılığının çocuk sağlığı üzerindeki etkileri” başlıklı araştırma projesiyle iki ayrı birincilik ödülü aldı. Yavuz, “6 ay boyunca yoğun çalıştım. Bugün bu emeğimin karşılığını almak büyük mutluluk” sözleriyle duygularını paylaştı.
POSTA KUTULARINI DEZENFEKTE EDEN GİRİŞİM
Aynı eyaletten yarışmaya katılan Batuhan Alp Karaalp, mikrop ve bakteri yayılımını önlemek için geliştirdiği güneş enerjili UV ışınlı dezenfekte cihazıyla inovasyon dalında ikinci oldu. 15 yaşındaki Karaalp, projesini geliştirip ileride bir iş kurma hayali taşıdığını belirtti.
GERİ DÖNÜŞÜMLÜ ROKET PROJESİNE ÖDÜL
Lise son sınıf öğrencisi Hamit Akça ise geliştirdiği yaylı ve paraşütlü roket sistemiyle bilim dalında üçüncülük elde etti. Akça, mevcut sistemlerdeki harcamaların yerine tasarruf sağlayan geri dönüşümlü bir sistem geliştirdiğini ifade ederek, “Karbondioksit yerine yaylı mekanizma kullanarak her seferde yeniden kullanım sağlanabiliyor” dedi.
TÜRK AKADEMİSYENDEN GENÇLERE ÇAĞRI
Öğrencilerin yarışmaya hazırlanmasında büyük katkısı bulunan Southern Connecticut Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Olcay Yavuz, bu başarıların yurt dışında yaşayan Türk gençleri için birer ilham kaynağı olması gerektiğini söyledi. Yavuz, “Buradaki gençlerin potansiyeli büyük. Dili, kültürü öğrenip ülkemizi en güzel şekilde temsil edebilirler” ifadelerini kullandı.
YARIŞMANIN AMACI: UYGULAMALI ÖĞRENME VE YENİLİK
New Jersey Teknoloji Enstitüsü'nde düzenlenen olimpiyat, dünya genelinde yüzlerce öğrenciyi bir araya getiriyor. Yarışmanın amacı, öğrencilerin STEM alanlarında (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik) uygulamalı öğrenme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerini teşvik etmek.
Kaynak - Haber Merkezi